کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

هرکدام از حرکات را ۱۰ تا ۲۰ بار انجام دهید، دقت کنید موقع انجام تمرینات نفس خود را حبس نکنید، هر حرکتی که درد را افزایش می دهد انجام ندهید.

 

لطفا به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 13 آذر 1393برچسب:کمر,کمردرد,درمان کمردرد,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

پژوهشگران از بروز نسل جدیدی از بیماری‌های غیر واگیر به خاطر اثرات جانبی آلودگی هوا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان در بنیاد قلب بریتانیا به تازگی دریافته‌اند آلودگی هوا می‌تواند سبب نامنظم شدن ضربان قلب و همینطور بروز لخته خونی در افراد گردد.

گفتنی است، تحقیقات جدید نشان داده آلودگی هوا علاوه بر بروز حمله قلبی و سکته‌ مغزی در افراد می‌تواند سبب بروز لخته‌ خونی و آریتمی قلبی نیز گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان این نتایج را در بازه‌ زمانی سال‌های 2003 تا 2007 با بررسی بر روی بیش از 3 میلیون فرد سالمند به دست آورده‌اند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام نموده اند که تنها در سال 2012 حدود 7 میلیون فرد در جهان در اثر اثرات ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند، آلودگی هوا می‌تواند روند گردش خون طبیعی را دچار اختلال نماید و در نتیجه به دلیل بروز لخته در مسیر خون سبب حمله قلبی و حتی سکته‌ مغزی شود.

کارشناسان توصیه می‌‌کنند، گروه‌های در معرض خطر مانند نوزادان، زنان باردار و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بدن در روز‌های آلوده از تردد در اماکن شلوغ اجتناب نمایند.

منبع:اکسیژن




تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:آلودگی,شوشتر,بیماری,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی
رابطه گرد و غبار و سرطان ریه
 
Brian Bienkowskبر اساس تحقیقات جدید، زنانی که سیگاری نیستند ولی سال های زیادی در جوامع آلوده به ذرات ریز زندگی می کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه را دارند.
 
زیست بوم - نفیسه پناهی/ Brian Bienkowski : بر اساس تحقیقات جدید، زنانی که سیگاری نیستند ولی سال های زیادی در جوامع آلوده به ذرات ریز زندگی می کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه را دارند.

در این مطالعه که تا به امروز جزء یکی از بزرگترین تحقیقات به شمار می رود، تلاش شده تا این حقیقت را به اثبات برساند که در معرض دوده قرار گرفتن به صورت مزمن، ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه مخصوصا در میان افراد غیرسیگاری را افزایش دهد.

دکتر نورمن ادلمن مشاور ارشد پزشکی در انجمن ریه آمریکا گفت: با توجه به نتایج مطالعه به نظر می رسد که نزدیکی به آلودگی هوا در ابتلا به سرطان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

با هدایت و رهبری محققان دانشگاه هاروارد، این مطالعه بر روی 103 تا 650 زن در ایالات متحده که در معرض 3 اندازه از ذرات موجود در هوا قرار گرفته اند، مورد ارزیابی قرار گرفته است. آنها تعداد زنانی که بین سال های 1994 و 2010 به سرطان مبتلا شدند (2155نفر) و میزان آلودگی که در 6 سال گذشته در نزدیکی منازل آنها بوده است را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

تمامی سایزهای ذرات آلاینده مخصوصا کوچکترین آنها (PM2.5 )، با افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه ارتباط داشت. بر طبق این مطالعه که در مجله سلامت محیط زیست منتشر شد، به ازای هر افزایشی در میزان PM2.5حتی به مقدار ناچیز، خطر ابتلا به سرطان ریه در بین زنان غیرسیگاری و یا زنانی که حداقل در 10 سال گذشته سیگار را ترک کرده اند، تا 37 درصد افزایش داشته است.

منابع آلاینده هوا متفاوت می باشد. اگرچه این تحقیق نشان می دهد که ترافیک در افزایش خطر ابتلا به سرطان نقش دارد، اما این نتیجه از نظر علمی خیلی قابل توجه نیست زیرا تعداد کمی از زنان در این مطالعه در مجاورت جاده های اصلی زندگی می کردند.

 ذرات ریز خروجی از کامیون ها، اتوبوس ها، اتومبیل ها، کارخانه ها و آتش سوزی، می تواند به اعماق ریه نفوذ کرده و خطر ابتلا به مشکلات ریوی و حملات قلبی در مردم را بالا ببرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

آشنایی با بیماری کبد چرب

آشنایی با بیماری کبد چرب

انباشته‌ شدن چربی در سلول‌های کبدی می‌تواند به التهاب این سلول‌ها منجر شود. کبد نقش مهمی در سوخت و ساز و شکستن چربی‌ها در بدن دارد.

لطفا به ادامه مطلب بروید.

نظر فراموش نشود.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 ارديبهشت 1392برچسب:کبد,کبدچرب,سلامتی,ورزش وکبد سالم,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

تاثیر ورزش بر تقویت حافظه

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.
مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده روی سریع انجام می دادند، بعد از حدود ۴ ماه، در تست های مربوط به حافظه پیشرفت و بهبود قابل توجهی مشاهده می شود.

متخصصان معتقدند که ورزش نقش مهمی در بهبود عملکرد شناختی و پیشگیری از زوال عقل (دمانس) در دوران سالمندی ایفا می کند.

براساس تحقیقات، ورزش های هوازی در بهبود حافظه نقش موثرتری دارند اما نکته مهم تر این است که ورزش و فعالیت بدنی به صورت مداوم و حداقل سه بار در هفته انجام شود.
منبع : سیمرغ




تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:ورزش,حافظه,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

پايگاه اينترنتي Science daily در اين باره نوشته است: ورزش‌هاي هوازي متعادل يا ورزش‌هاي استقامتي متعادل مي‌توانند از ميزان اضطراب کم کنند و کيفيت خواب را بالا ببرند، اين نوع ورزش‌ها براي مقابله با بي‌خوابي مناسب‌اند. تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده است که توسط گيسل پاسوس استاد دانشگاه فدرال برزيل مديريت شد.

اين تحقيقات بر روي 36 بيمار مبتلا به بي‌خوابي صورت گرفت و نتايج آن نشان داد که ورزش باعث کاهش بي‌خوابي مي‌شود و دفعات پريدن از خواب را کم مي‌کند. با انجام ورزش‌هاي هوازي 37% به زمان خواب اين افراد اضافه شد و 7% از ميزان اضطراب در اين افراد کم شد.

پاسوس مي‌گويد: « يافته‌ها نشان مي‌دهد که راه‌هايي براي کم کردن نشانه‌هاي بي‌خوابي وجود دارد که بدون مصرف دارو قابل استفاده‌اند. اين تحقيقات اولين مطالعات درباره تاثير ورزش بر بي‌خوابي بود و هدف آن بالا بردن کيفيت زندگي افراد و کم کردن اختلالات خواب بود.»

بي‌خوابي عارضه‌اي است که به دليل آن، فرد دچار اختلالات در خواب مي‌شود. افراد مبتلا به اين مشکل به سختي به خواب مي‌روند و خيلي زود از خواب بيدار مي‌شوند. حدود 30 درصد افراد بزرگسال نشانه‌هايي از بي‌خوابي دارند و اين مشکل در افراد مسن و به خصوص زنان بيشتر ديده مي‌شود.




ارسال توسط کورش شیرازی

در مانی آسان برای یبوست

135117616911229250157229175145152618592

يبوست مشكلي است كه دامنگير بسياري از سالمندان مي‌شود. اگر شما هم جزو اين دسته از عزيزان هستيد داروي ساده و خوشمزه‌اي را به شما توصيه مي‌كنيم كه نامش ميوه است.
اگر مايعات كافي بنوشيد و ميوه‌جات را به صورت خام يا پخته مصرف كنيد روده‌هاي شما دوباره فعال مي‌شوند. فقط بايد كمي صبور باشيد.
غذاهاي سهل‌الهضم مثل سوپ جوجه و پرهيز از غذاهاي سرخ كردني نيز به شما كمك مي‌كند.
ميوه‌هاي كمپوت شده و نان‌هاي سبوس‌دار و خوردن غلات كامل و حبوبات فيبر زيادي به بدن شما مي‌رساند و دفع را ساده‌تر مي‌كند.
اگر مي‌خواهيد هميشه يك نوشيدني خوشمزه در اختيار داشته باشيد كافي است چند عدد آلو يا انجير خشك يا هلو را در آب جوشيده بيندازيد و آن را در يخچال بگذاريد. هر وقت هوس ميوه كنيد ميوه خيس خورده خوشمزه در اختيار شما است و وقتي تشنه شديد مي‌توانيد از آب آن بنوشيد. هلو ازجمله ميوه‌هاي مفيد براي سالمندان به حساب مي‌آيد زيرا جذب آن در بدن به راحتي صورت مي‌گيرد.
علاوه براين، هضم آن آسان بوده و مصرف آن براي كساني كه از زخم معده يا التهابات روده و... رنج مي‌برند نيز امكان‌پذير است.
ذخيره غني آب و قند موجود در هلو خاصيت ملين به آن بخشيده است. علاوه براين هلو جريان خون را قليايي كرده و به تحريك مايعات گوارشي كمك مي‌كند، در رفع سموم از بدن تأثيرگذار بوده و مصرف آن در برنامه غذايي كاهش وزن مفيد است.
فراموش نكنيد كه سيب و آلبالو از ميوه‌هايي است كه مي‌تواند يبوست شما را تشديد كند. آب انار هم از همين دسته است.اما اگر دچار يبوست هستيد روي هويج پخته مي‌توانيد حساب كنيد. ساير سبزيجات نيز با فيبر فراواني كه دارند به حركت بهتر دستگاه گوارش و روده‌هاي شما كمك مي‌كنند.

 




تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

غذای مانده تا کی خوردنی است؟!

 


 
برخی کپک‌ها موادی به نام «مایکوتوکسین» یا «سموم قارچی» از خود ترشح می‌کنند و این سموم هیچ طعم و مزه و بویی ندارند که اگر به صورت مستمر از چنین غذاهایی استفاده کنید، چندین سال بعد دچار بیماری‌هایی مانند سرطان‌های کبد و ... می‌شويد
 
 
 
لطفا به ادامه مطلب بروید

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

 

آب و 14 خاصیت جالب آن

آب مهمترین منبع برای حفظ و شادابی پوست به شمار می‌رود، برای سلامت قلب مفید است، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن است.آب ترکیب اصلی نسوج بدن است و به طور متوسط حدود ۶۵ درصد وزن بدن یک شخص بالغ را آب تشکیل می‌دهد که این مقدار برای کودکان بیشتر است.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:آب,خواص آب,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

چربي

    چربيها و روغن ها از مهمترين اجزاي غذاي انسان به شمار مي روند و همه ما هر روز مقاديري از اين ماده غذايي را مصرف مي كنيم.

 چربيها در تمام سلولها و بافتهاي بدن وجود دارند و نقشي حياتي در غشاي سلولي دارند. همچنين چربيها به صورت پوشش و لايه محافظ در اطراف بعضي از اعضا و اندامهاي بدن يافت مي شوند.

 روغن ها و چربيها به دو گروه حيواني و گياهي تقسيم مي شوند. روغن حيواني مثل پيه، دنبه، كره، روغن ماهي و ... . روغن گياهي يا روغن نباتي شامل آفتابگردان، سويا، پنبه دانه، زيتون، روغن گردو و ... است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 744
بازدید کل : 106335
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page