کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

كشتي آزاد قهرماني پيشكسوتان كشور - تهران/

بخشنامه و برنامه رقابت‌ها

مسابقات يادواره مرحوم رمضان خدر

رقابتهای كشتي آزاد قهرماني پيشكسوتان كشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات جهانی 2013 میلادی در بوسنی و هرزگوین طي روزهاي 16 تا 19 خرداد ماه در سالن شهداي هفتم  تير تهران برگزار مي‌شود.

 

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، بخشنامه و برنامه اين رقابت‌ها كه با نام يادواره مرحوم رمضان خدر برگزار مي‌شود، به شرح زير است:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:کشتی,پیشکسوت,کشتی پیشکسوتان,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

رقابتهای کشتی جام استان برتر

شرایط برگزاری مسابقات اعلام شد

 

شرایط برگزاری رقابتهای کشتی جام استان برتر به عنوان یکی از برنامه های فنی کشتی کشور اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، شرایط برگزاری این رقابتها به شرح زیر است:

1-تقسیم بندی تیم های کشتی استان های کشور برمبنای جایگاه آن ها در آخرین رقابت های قهرمانی کشور ، در رشته های آزاد و فرنگی با لحاظ سطوح سنی مختلف (نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان) در قالب گروه های : الف(هشت تیم اول) ب(هشت تیم دوم) ج(هشت تیم سوم) ، و د(هشت تیم چهارم)
2-در رقابت «جام استان برتر» در میان استان های مرتبط با هر گروه به صورت تیم به تیم و با استفاده از کشتی گیرانی که در اختیار اردوهای تیم ملی نیستند، برگزار می شود.
3-رقابت های یاد شده در هر گروه به صورت متمرکز در یک روز، در قالب دو بخش (دو گروه تیمی)، و به میزبانی یکی از استان های داوطلب ذیربط در همان گروه برگزار می شود.
4-برگزاری رقابت های «جام استان برتر» در هر رده سنی در رشته های آزاد و فرنگی مطابق برنامه فنی و زمانبندی سالیانه اعلام شده توسط حوزه مدیریت تیم های ملی کشتی کشور خواهد بود.
5-هر تیم شرکت کننده متشکل از 10 کشتی گیر، 2 مربی ، یک سرپرست و یک داور خواهد بود.
6-کلیه هزینه های برگزاری رقابت های یادشده با لحاظ بند 5 فوق الذکر به عهده استان میزبان است.
7- به منظور تشویق کشتی گیران و مربیان شرکت کننده در جام استان برتر ، تیم های کشتی برتر در رقابت های مذکور که در هر گروه، در محدوده زمانی مابین دو رقابت مقدماتی انتخابی تیم ملی در هر رده سنی و در هر رشته(آزاد یا فرنگی)، در مجموع بالاترین امتیاز را کسب می نمایند می توانند، مازاد بر سهمیه یا نفرات تعیین شده جهت حضور در رقابت های مقدماتی انتخابی تیم ملی (در هر رده سنی و در هر رشته)، یک تیم کامل (در هر وزن یک کشتی گیر) نیز در مسابقات یاد شده شرکت دهند.

 




ارسال توسط کورش شیرازی

از سوي فدراسيون كشتي/

رده‌بندي هيأت هاي برتر در سال 91 اعلام شد

مازندران در صدر

رده‌بندي هيأت هاي برتر كشتي در سال 91 اعلام شد.

 

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، در رده‌بندي سال 1391 استان هاي مازندران، تهران، خوزستان، فارس، لرستان و البرز به ترتيب مقام‌هاي اول تا ششم را كسب کرده اند و از نظر فدراسيون استان‌ها به سه گروه اول تا دهم (گروه A)، يازدهم تا بيستم (گروه C) و بيست و يكم تا سي و يكم (گروه C) طبقه بندي شده اند.

 




ارسال توسط کورش شیرازی

انتخابات شورای کشتی آسیا – هند/

غیبت لالوویچ و حضور پررنگ الشهرانی و فوکودا
اذعان کشورهای مختلف به 10 رای به نماینده ایران
مراسم انتخابات نمایشی بود
نماینده چین تایپه جلسه را ترک کرد

انتخابات شورای کشتی آسیا عصر دیروز(سه شنبه) در حالی در شهر دهلی نو پایتخت هند برگزار شد که حواشی مختلفی بر آن حاکم بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این انتخابات در حالی برگزار شد که نناد لالوویچ رئیس موقت فیلا در این جلسه غایب بود و الشهرانی قطری و فوکودای ژاپنی اعضای هیئت رئیسه فیلا این جلسه را اداره می کردند.
دست كشتي ايران در شرايطي از كسب يك صندلي در هيات رييسه شوراي كشتي آسيا خالی ماند كه دكتر كيم رئیس شوراي كشتي آسيا با همكاري فوكودا از ژاپن و شهراني از قطر از قبل مقدمات حذف نمايندگان ايران از كسب كرسي در هيات رييسه را فراهم كرده بودند.
شهراني رييس فدراسيون قطر و عضو جديد هيات رييسه فيلا كه در آغاز مراسم انتخابات كناره گيري خود از نامزدي را اعلام كرد، طوري برنامه ريزي كرده بود تا با سناريو از قبل نوشته شده نماينده يمن وارد هيات رييسه شود كه موفق هم شد.
شرايط حاكم بر انتخابات طوري بود كه نشان مي داد، از قبل نفرات مورد نظر چيده شده و مراسم انتخابات تنها بخشي از يك نمايش از پيش نوشته شده است .
در شرايطي كه حداقل نمايندگان 10 تا 12 كشور با نشان دادن نام نماينده ايران در برگ راي خود، آنها را به صندوق انداختند، فوكودا مسوول برگزاري انتخابات تعداد راي نماينده ايران را فقط  4 راي خواند .
مسائل مطرح شده در این نشست به وسيله كيم و فوكودا به قدري واضح بود که پیش از آغاز مرحله دوم انتخابات نماينده چين تايپه با اعتراض به شرايط موجود از انتخابات خارج شد.
 




ارسال توسط کورش شیرازی

از سوي حوزه مديريت تيم‌هاي ملي كشتي، نحوه برگزاري مسابقات مرحله نهايي انتخابي تيم‌هاي ملي اعلام شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، نحوه برگزاري مسابقات مرحله نهايي انتخابي تيم‌هاي ملي به شرح زير است:

1- کلیه رقابت ها در قالب دو گروه برگزار خواهد شد .
2- نحوه تعیین سر گروه ها به ترتیب ذیل می باشد:


2-1 کشتی گـیران تیـم ملـی بـزرگسـالان رقـابـت هـای المپیک یا جهانی سال گذشته، کشتی گیران تیم ملی جوانان شرکت کننده در مسابقات جهانی، و کشتی گیران تیم ملی نوجوانان شرکت کننده در رقابت های جهانی و یا المپیک نوجوانان به عنوان اولویت اول سرگروهی.
2-2 کشتی گیران برتر هر وزن از آخرین رقابت های قهرمانی کشور (اعم از بزرگسالان ، جوانان و نوجوانان) به عنوان اولویت دوم سرگروهی .
2-3 کشتی گیران برتر هر وزن از آخرین رقابت های انتخابی مقدماتی (مرحله اول) تیم های ملی کشتی کشور اعم از بزرگسالان ، جوانان و نوجوانان به عنوان اولویت سوم سرگروهی.


الف : در صورت عدم وجود کشتی گیران مرتبط با سه اولویت یادشده ، سرگروه و یا سرگروهان در هر وزن ، بر مبنای قرعه کشی(مطابق روند متعارف) انتخاب خواهند شد.


ب: مبنای اولویت دهی در بند های یک، دو و سه یادشده، صرفاً کشتی گیران ملی پوش و یا کشتی گیران برتر همان وزن در آخرین رقابت های قهرمانی کشور و یا انتخابی مقدماتی تیم ملی می باشند، و اولویت دهی مذکور به کشتی گیران ملی پوش و یا نفرات برتر آخرین رقابت های قهرمانی کشور، و انتخابی مقدماتی تیم ملی مرتبط با همان سال که در رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تغییر وزن داده اند، تعلق نمی گیرد.


3- کلیه مسابقات به صورت دوره ای و دو حذفی برگزار می شود و حداکثر کشتی گیر شرکت کننده در هر وزن 16 کشتی گیر ( با استناد به مفاد بند 3 از فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور) خواهد بود که کادر فنی مرتبط با هر رده سنی در هر رشته (آزاد و فرنگی) بر مبنای مفاد بند 3 از فرآیند یادشده نسبت به تعیین تعداد کشتی گیـران ذیربط در هر وزن تصمیم گیری می نماید.


نحوه برگزاری رقابت های هر وزن در محدوده زمانی یک روزه خواهد بود وصرفاً در صورت ضرورت در راستای تحقق مفاد بند 1-3 در خصوص کسب دو پیروزی از حداکثر سه رقابت میان کشتی گیران برتر دو گروه، رقابت نهایی میان دو کشتی گیر برتر در هر گروه به روز آتی موکول خواهد شد.
 




ارسال توسط کورش شیرازی

 

روز 5 ارديبهشت و در خانه كشتي/

همايش مشترك كميته‌هاي آموزش و مربيان استان‌ها برگزار می شود

 

 

همايش مشترك مسئولين كميته‌هاي آموزش و برنامه ريزي و كميته مربيان استان‌های سراسر کشور روز پنج شنبه 5 ارديبهشت در خانه كشتي برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، انستيتو بين المللي كشتي و كميته مربيان فدراسيون كشتي اقدام به برگزاري همايش مشتركي براي كميته‌هاي آموزش و برنامه ريزي و كميته مربيان استان‌ها در روز پنج شنبه 5 ارديبهشت ماه از ساعت 10 تا 13 در خانه كشتي تهران كرده اند.

بر اين اساس، اين نشست با توجه به اهميت جايگاه مربيان كشور، شناخت از چگونگي عملكرد آن‌ها و همچنين كنترل مربيان برگزار خواهد شد.

 




تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:کشتی,همایش مربیان,,
ارسال توسط کورش شیرازی

ننادلالوویچ: قوانین جدید کشتی در نشست مسکو مطرح می شود

   ایران به مبارزه جهانی برای حفظ کشتی پیوسته است

 

  

 

رئیس موقت فیلا گفت: قوانین جدید کشتی در نشست فوق العاده فدراسیون جهانی در مسکو مطرح می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نناد لالوویچ با بیان این مطلب افزود: تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای پیشنهاد حذف کشتی از المپیک  یک خبر شوک آور برای ما بود.

وی ادامه داد: برای حفظ کشتی در المپیک باید با توجه به نظر کمیته بین المللی المپیک به سمت قوانینی ساده تر پیش  برویم، رشته کشتی آزاد از فرنگی متمایز شود، مسابقات  به سوی فعال  و فنی تر شدن پیش برود و در رسانه ها و عرصه تبلیغات حضور گسترده تری داشته باشد.

لالوویچ تصریح کرد: قوانین جدیدی بر این اساس و با در نظر گرفتن مسائلی در مورد تنوع وزنها و رشته ها طراحی شده است که روز 18 می( 28 اردیبهشت ماه) در نشست فوق العاده فیلا برای تعیین رئیس جدید فدراسیون جهانی مطرح و در صورت تایید یک ماه به صورت آزمایشی اجرامی شود.                                                                                                                                                             

وی تاکید کرد: اجرای این قوانین از بازیهای اروپایی سال 2015 در باکو پایتخت آذربایجان آغاز می شود.

لالوویچ با اشاره به اینکه ماموریت وی حفظ کشتی در المپیک است، خاطر نشان کرد: کشتی یک ورزش قدیمی در المپیک و با سابقه 2700 ساله در المپیک باستان و نوین است و ما باید در سراسر جهان تلاش کنیم ورزشی که 10 میلیون مبارز در سراسر دنیا دارد در دو نشست سن پترزبورگ در اواخر ماه می و در نهایت بوینوس آیرس آرژانتین در نبرد با هفت ورزش فعال دیگر، این رشته را در المپیک حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: مبارزات ایران، روسیه و آمریکا در ایستگاه قدیمی قطار شهر نیویورک  و ایران و آمریکا در لس آنجلس در راستای حفظ کشتی در المپیک است و این سه کشور با نیروهای خود به این مبارزه جهانی پیوسته اند و از طرفی دیگر قرار است نشست دیگری نیز در سازمان ملل متحد با حضور کشتی گیرانی از کشورهای ژاپن، مغولستان، ترکیه، اوکراین، مراکش، نیجریه، کانادا و برخی کشورهای دیگر برگزار می شود، تا اعلام کنیم خواهان حفظ این رشته در المپیک هستیم.

                                                                                     

 

     

 

 




تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:کشتی,قوانین کشتی,فدراسیون کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

رنگرز: قوانین سختگیرانه کار را دشوار کرده است

باید در وقت قانونی و سرپا فن اجراء شود
کار در خاک محدود شده است

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: قوانین سختگیرانه جدید کشتی، کار فرنگی کاران ما را دشوار کرده است.

حسن رنگرز در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: آنچه که در روز نخست رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا مشهود بود، این مسئله است که قوانین سختگیرانه فدراسیون جهانی مبنی بر اجرای فن در تایم یک و دقیقه سی ثانیه کار فرنگی کاران ما را دشوار کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این مسئله داوران برای هل دادن نیز امتیازی در نظر نمی گیرند و این مسئله باعث شده است که وقتی فرنگی کاران ما برای اجرای فن در زمان قانونی مسابقه اقدام می کنند، غافلگیر می شوند.

دارنده مدالهای طلا و برنز جهان کشتی فرنگی جهان با اشاره به اینکه خطر حذف کشتی از المپیک 2020 باعث شده است که قضاوت داوران بسیار سختگیرانه شده، تاکید بروی اجرای فنون بوده و هل دادن نیز امتیازی ندارد، اظهار داشت: این مسئله کار فرنگی کاران ما را به شدت سخت کرده است و باید با توجه به احتمال تغییر قوانین با شتاب بیشتری به این سمت در 28 اردیبهشت ماه در مسکو، تدبیری بیاندیشیم.

وی خاطر نشان کرد: کشتی با روند فعلی به سمتی پیش می رود که فرنگی کاران باید در سرپا فن را اجرا کنند، کار در خاک محدود شده و ما باید تمرینات خود را به این سمت پیش ببریم.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا در هند صاحب دو مدال نقره شدیم، باباجان زاده نیز اسیر ناداوری شد و امیدوارم در روز دوم مدالهای خوشرنگ تری کسب کنیم.




ارسال توسط کورش شیرازی

 

از سوی حوزه مدیریت تیمهای ملی

برنامه کشتی فرنگی و آزاد نونهالان اعلام شد

برگزاری قهرمانی کشور و جام پهلوانک ها

از سوی حوزه مدیربت تیمهای ملی و امور فنی برنامه تیمهای کشتی فرنگی و آزاد نونهالان در سال 1392 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این برنامه برگزاری چهار مرحله اردوی بستر سازی در نظر گرفته شده است و زمان در نظر گرفته شده برای مسابقات قهرمانی کشور مرداد ماه سالجاری است.

همچنین مسابقات عمومی با عنوان جام پهلوانک ها در آذرماه در برنامه رده ای سنی نونهالان قرار گرفته است.

- این برنامه ها به شرح زیر است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

تاثیر ورزش بر تقویت حافظه

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

چگونه حافظه بهتری داشته باشیم؟

اثرات مثبت ورزش بر حفظ و ارتقای سلامت جسم، به ویژه بهبود عملکرد قلب و عروق از مدت ها قبل شناخته شده است.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که تحرک و فعالیت بدنی در تامین سلامت روانی نیز نقش مهمی ایفا می کند. ورزش با افزایش جریان خون در بافت مغز، روند تحلیل کارایی این ارگان را که با افزایش سن مرتبط است، کند می نماید.
مطالعات انجام شده در امریکا نشان داد در سالمندانی که سه بار در هفته و به مدت یک ساعت پیاده روی سریع انجام می دادند، بعد از حدود ۴ ماه، در تست های مربوط به حافظه پیشرفت و بهبود قابل توجهی مشاهده می شود.

متخصصان معتقدند که ورزش نقش مهمی در بهبود عملکرد شناختی و پیشگیری از زوال عقل (دمانس) در دوران سالمندی ایفا می کند.

براساس تحقیقات، ورزش های هوازی در بهبود حافظه نقش موثرتری دارند اما نکته مهم تر این است که ورزش و فعالیت بدنی به صورت مداوم و حداقل سه بار در هفته انجام شود.
منبع : سیمرغ




تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:ورزش,حافظه,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 753
بازدید کل : 106344
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page