کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

 

 

ما همیشه صداهای بلند را می شنویم، پررنگ ها را می بینیم، سخت ها را می خواهیم. غافل ازاینکه :

خوبها آسان می آیند، بی رنگ می مانند و بی صدا می روند.

 




تاریخ: پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:غافل,غافل از اینکه,خوبها,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

te3 عکس طبیعت

 

خداوندا به من بیاموز

دوست بدارم کسانی را که دوستم ندارند

عشق بورزم به کسانی که عاشقم نیستند

محبت کنم به کسانی که محبتی در حقم نکردند

بگریم با کسانی که هرگز غمم را نخوردند

و بخندم با کسانی که هرگز شادیهایشان را با من قسمت نکردند.




ارسال توسط کورش شیرازی

زندگی زیباست

زشتی های آن تقصیر ماست

درمسیرش هرچه نازیباست

از تدبیر ماست

 

 




تاریخ: جمعه 4 اسفند 1391برچسب:زندگی,
ارسال توسط کورش شیرازی

iran-stars.com

 

در اسلام، عمل به مستحبّات، از اهمیت والایی برخوردار است و موجب ارزش‌بخشی به سایر اعمال انسان می‌شود. انجام امور مستحب، نظیر نمک غذاست؛ غذای بدون نمک را می‌توان مصرف کرد، امّا فاقد لذّت و خوشمزگی است. اعمال واجب انسان نیز وقتی لذّت‌بخش‌تر و مثمر ثمر می‌شوند که با مستحبّات همراه باشند.


حضرت امام باقر«سلام‌الله‌علیه» فرمودند: وقتی پیامبر اکرم«صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» را به معراج بردند، گفتگوهایی بین ایشان و خداوند متعال ردّ و بدل شد که در ضمن آن، پروردگار عالم می‌فرماید:


«...وَ إِنَّهُ لَیتَقَرَّبُ إِلَی بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِی یسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی ینْطِقُ بِهِ وَ یدَهُ الَّتِی یبْطِشُ بِهَا إِنْ دَعَانِی أَجَبْتُهُ وَ إِنْ سَأَلَنِی أَعْطَیتُه‏»[1]


...و به‌درستى كه بنده من، به‌وسیله مستحبّات، به‌من تقرّب جوید تا آنجا كه من دوستش دارم، و چون دوستش دارم آنگاه گوش او شوم كه بدان بشنود، و چشمش شوم كه بدان ببیند، و زبانش گردم كه بدان بگوید، و دستش شوم كه بدان برگیرد، اگر بخواندم اجابتش كنم، و اگر خواهشى از من كند به او بدهم.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

بررسي وضع گذشته و موجود روش غالب آموزش كشتي آزاد و فرنگي توسط ما مربيان و بازخورد آن در مسابقه‎هاي مختلف مهم داخلي و بين‎المللي و ... توسط كشتي‎گيرانمان، نشان مي‎دهد در اين زمينه كاستي‎هاي زيادي داريم. اين كاستي‎ها تا آن جا رشد و خودنمايي كرده‎اند كه گوهر و اصالت هنر كشتي ايراني را به ويژه در كشتي آزاد با مخاطره‎ي جدي و فراموشي روبه‎رو كرده است! 

 

علاوه بر مشكلات تكنيكي، تاكتيكي و استراتژيكي و مديريت اجرايي كشتي در روي تشك‎هاي تمريني و مسابقه‎اي، كشتي ما در زمينه‎ي حاكميت علمي موضوع‎هايي مهم و حياتي و اثرگذار، مانند تغذيه، اصول و روش آماده‎سازي، روان‎شناسي ورزشي و ويژه كشتي، آناليز و ... نيز با گرفتاري‎هاي متعدد ساختاري، نگرشي، مديريتي و اعتباري و اجرايي روبه‎رو است. اما نبايد نااميد باشيم، با كمك مربيان و كارشناسان اهل علم و فضيلت دانشگاهي و غيردانشگاهي درون و برون فدراسيون كشتي، با شناخت و آگاهي نسبت به وضع‎ حال و چشم‎اندازهاي مطلوب، پوسته‎اندازي از پيله‎هاي سنتي و دست و پا گير ناشي از آموزش‎هاي غلط، سال‎ها است كه شروع شده و دوران گذار از آموزش ديمي و غيرنظام‎مند علمي در حال شتاب‎گيري مثبت است.

 سخن گفتن درباره‎ي ديگر عوامل اثرگذار در كشتي‎گيري را به فرصت‎هاي مناسب ديگري وامي‎گذاريم. در اين‎جا به گوشه‎اي از مشكلات و مسايب نگرش كلي و آموزش فني و نمود آن در مسابقه‎هاي كشتي آزاد كشورمان اشاره‎اي كوتاه و كلي مي‎كنيم.

استثناها به كنار، روش غالب آموزش محتاط و محافظه‎كار و با گرايش ترس و ناقص‎الخلقه‎اي كه در بهترين حالت، با ترديد و دودلي، «كشتي ايراني» را تنها در چند نوع زيرگيري سررو خلاصه مي‎كند و انواع زيرگيري‎هاي زانوزده را هم حرام و مرتكب را مستحق اعدام مي‎داند. و در ادامه اگر اين زيرگيري  ها هم نشد، هولي يا گويي و كلينچي، خدا بده بركت و الي آخر! ... ؟ مگر نديديم در مسابقه‎هاي انتخابي سال گذشته تيم ملي كشتي آزادمان در شهر ساري را كه هزار آفرين! صد و چند كشتي به كلينچ كشيد و تنها يك كشتي با ضربه فني تمام شد كه آن هم ناجوانمردانه و عليه كشتي‎گيري ضرب‎خورده بود ... !

در برابر عيب و اشكال‎هاي موجود آموزش فني كشتي كشورمان، تجربه نشان مي‎دهد اگر بدون ريشه‎يابي اصولي، به شكل سنتي و موردي دم به ثانيه در تمرين و مسابقه به افراد تذكر دهيم يا توپ و تشر بزنيم اين كار را انجام بدهيد يا ندهيد! اين ايرادهاي رواني و فنّي درست نمي‎شوند. بدون هيچ ترديدي با اين نگرش خُرده‎بينانه و موردي، موفق نخواهيم شد. همان‎گونه كه گذشتگان چند ده سال اخير ما با تمام حسن نيت‎ها و زحمات و تجربه‎هاي خود موفق نشدند... !

ما مربيان - و مديريت ستادي و فني فدراسيون كشتي – بايد با پندگيري از آسيب‎شناسي گذشته و حال، ضروري است در شخصيت فني و رواني نسل‎هاي كنوني و آينده‎ي كشتي كشورمان يك دگرگوني و تحول مثبت به وجود آوريم. اين تجديدنظر و اصلاحات در كشتي كنوني، مسير اصليش در بازكشت به خود، يعني «بازگست به اصل كشتي‎گيري ايراني است» ولاغير ... !

پيش از گام گذاشتن در اين راه، اصل اول، شناخت ذات و ماهيت و شكل كشتي ايراني است. بايد از خود بپرسيم: «آيا كشتي ايراني، در يك زيرگيري خلاصه مي‎شود؟! يا اين كه خير! زيرگيري تنها يك چشمه و يك گوشه‎ي فاخر و گران‎سنگ از هنر اصيل كشتي ايراني است؟ ... !»

اگر ما «كشتي ايراني» را در چهارچوبي علمي، كارشناسي مورد تجزيه و تحليل – يا آناليز – شناختي و روش‎شناسي قرار دهيم، ستون‎ها و پايه‎هاي استوار ساختار نظام‎مند كشتي ايراني را بايد به درستي باز شناسيم و بناي آموزش كشتي كشورمان را با اتكا به اين ستون‎هاي محكم، استوار و پابرجا سازيم.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

 

ده روش موثر جهت کسب عضلات ورزیده

هر وقت به باشگاه می‌روید،افرادی را می‌بینید که بر روی یک بخش مجزایی از بدن کار می‌کنند و بدین منظور از صدها روش بهره می‌برند. آنها در واقع به نوعی ساکن باشگاه ورزشی هستند و گویی هرگز قصد ترک آن جا را ندارند.
این در حالی است که اگر این افراد به صورت جدی به محاسبه وقتی که تلف می‌کنند، می‌پرداختند هرگز به این شیوه ادامه نمی‌دادند. با این روش، سه دلیل عمده وجود دارد که مانع از انجام سریع و موثر تمرین‌ها می‌شود:
اول این که سطح هورمون رشد و تستوسترون در ۴۰ دقیقه اول یک جلسه تمرین اوج می‌گیرد و بعد از یک ساعت دچار افت می‌شود. در این نقطه زمانی دیگر این ترشح کورتیزول است که شدت می‌گیرد و این بدان معناست که هورمون‌های عضله‌ساز در این مرحله زمانی دچار تخریب می‌شوند. بنابراین با دقت به شرح موارد فوق توجه داشته باشید: جلسات تمرینی که ۹۰ دقیقه الی ۲ ساعت به طول می‌انجامند نه تنها فایده‌ای ندارند بلکه فرد را به آسیب‌های جدی مبتلا می‌سازند.

Reza-Yazdani2

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 24 شهريور 1391برچسب:بدنسازی,کشتی, کشتی شوشتر,عضلات سخت, ,
ارسال توسط کورش شیرازی


 

پسر نوح به خواستگاري دختر هابيل رفت.

دختر هابيل جوابش كرد : نه ! هرگز همسري ام را سزاوار نيستي ، تو با بدان بنشستي و خاندان نبوتت گم شد...

تو هماني كه بر كشتي سوار نشدي و خدا را ناديده بگرفتي و فرمانش را و به پدرت پشت كردي ، به پيمانش و پيامش نيز ...

غرورت ، غرقت كرد و ...        لطفا ادامه مطلب را بخوانید



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:پسرنوح, دخترهوا,خواستگاری پسرنوح از دختر هوا,,
ارسال توسط کورش شیرازی

لقمان حکیم رضى الله عنه پسر را گفت: امروز طعام مخور و روزه دار، و هر چه بر زبان راندى، بنویس . شبانگاه همه آنچه را که نوشتى، بر من بخوان؛ آن گاه روزه ‏ات را بگشا و طعام خور …

شبانگاه، پسر هر چه نوشته بود، خواند . دیر وقت شد و طعام نتوانست خورد . روز دوم نیز چنین شد و پسر هیچ طعام نخورد. روز سوم باز هر چه گفته بود، نوشت و تا نوشته را بر خواند، آفتاب روز چهارم طلوع کرد و او هیچ طعام نخورد . روز چهارم، هیچ نگفت . شب، پدر از او خواست که کاغذها بیاورد و نوشته‏ ها بخواند. پسر گفت: امروز هیچ نگفته‏ ام تا برخوانم. لقمان گفت: پس بیا و از این نان که بر سفره است بخور و بدان که روز قیامت، آنان که کم گفته‏ اند، چنان حال خوشى دارند که اکنون تو دارى
.

منبع :ایران استارز




تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی


تمرينات استقامتي (هوازي)

روازنه چقدر را ه مي رويد؟ آيا بالا رفتن از پله براي شما دشوار است؟ آيا مي توانيد براي خريد از خانه بيرون برويد؟ تمرينات استقامتي در اين موارد به شما كمك مي كند. اين تمرينات موجب افزايش تعداد ضربان قلب و تنفس مي شوندو مصرف اكسيژن در طي اين حركات افزايش مي يابد. در نتيجه كارايي قلب، ريه ها و سيستم گردش خون افزايش مي يابد و توانايي شما را در انجام كارهاي روزانه بيشتر مي كند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

این ایمیل توسط آقای پیمان فرهاد زاده ارسال شده است.

زندگی انسان ها سراسر ندانم کاری است و اشتباه ،آزمون و خطای ما آدم ها گویی هرگز تمامی نخواهد داشت. اگر به گذشته خود نظری بیندازیم آنقدر حماقت کرده ایم از خرد و کلان و از یاد آوری بعضی هایشان خنده مان می گیرد و بعضی دیگر آهی جگر سوز را از نهاد ما بر می آورد بارها و بارها با خود می گوییم آخر من با چه عقلی این کارها را کردم ؟ ای کاش هرگز چنین و چنان نمی شد!

________________________________________

گاه فرصت هایی را از دست داده ایم که با صرف هزینه های هنگفت هم قابل بازگشت نیستند دنیای ما آدم های ناآگاه و خوش خیال سراسر پارادوکسی طنز گونه است . چیزهای با ارزش را دور می اندازیم و به جایش چیز های بی ارزش را بر میداریم و مدتها به گردن وبال گردنمان می کنیم .
شما تصور کنید کسی می خواهد به سفری دور و دراز برود که خطرات زیادی در راه است به او هشدار داده شده که در برداشتن وسایلت دقت کن وسایل سنگین و کمر شکن را بر ندار چراغ راهت فراموش نشود مسیر پر است از صخره و سربالایی و جاهای سرد و گرم و … . خوب اگر کسی به جانش علاقه داشته باشد بیشترین دقت را به خرج می دهد در انتخاب وسایل و توشه راه حالا اگر این شخص به جای برداشتن چراغی که او را به مقصد برساند و تمام مسیر با او باشد یک وسیله ای را انتخاب کند که ظاهری زیبا و سرگرم کننده دارد به جای پتوی گرم و لباس مناسب به فکر راحتی در مسیر و خوشگذرانی و لذت بردن باشد آیا این خنده دار نیست؟ حتما به طرف می گوییم پس در سرما و شب های تاریک چه خواهی کرد ؟
اینجا برای بهتر ادا شدن حق مطلب از یک داستان تمثیلی استفاده می کنیم :
 
تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت

منبع :ایران ویج



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 712
بازدید کل : 106303
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page