کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

ننادلالوویچ: قوانین جدید کشتی در نشست مسکو مطرح می شود

   ایران به مبارزه جهانی برای حفظ کشتی پیوسته است

 

  

 

رئیس موقت فیلا گفت: قوانین جدید کشتی در نشست فوق العاده فدراسیون جهانی در مسکو مطرح می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نناد لالوویچ با بیان این مطلب افزود: تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای پیشنهاد حذف کشتی از المپیک  یک خبر شوک آور برای ما بود.

وی ادامه داد: برای حفظ کشتی در المپیک باید با توجه به نظر کمیته بین المللی المپیک به سمت قوانینی ساده تر پیش  برویم، رشته کشتی آزاد از فرنگی متمایز شود، مسابقات  به سوی فعال  و فنی تر شدن پیش برود و در رسانه ها و عرصه تبلیغات حضور گسترده تری داشته باشد.

لالوویچ تصریح کرد: قوانین جدیدی بر این اساس و با در نظر گرفتن مسائلی در مورد تنوع وزنها و رشته ها طراحی شده است که روز 18 می( 28 اردیبهشت ماه) در نشست فوق العاده فیلا برای تعیین رئیس جدید فدراسیون جهانی مطرح و در صورت تایید یک ماه به صورت آزمایشی اجرامی شود.                                                                                                                                                             

وی تاکید کرد: اجرای این قوانین از بازیهای اروپایی سال 2015 در باکو پایتخت آذربایجان آغاز می شود.

لالوویچ با اشاره به اینکه ماموریت وی حفظ کشتی در المپیک است، خاطر نشان کرد: کشتی یک ورزش قدیمی در المپیک و با سابقه 2700 ساله در المپیک باستان و نوین است و ما باید در سراسر جهان تلاش کنیم ورزشی که 10 میلیون مبارز در سراسر دنیا دارد در دو نشست سن پترزبورگ در اواخر ماه می و در نهایت بوینوس آیرس آرژانتین در نبرد با هفت ورزش فعال دیگر، این رشته را در المپیک حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: مبارزات ایران، روسیه و آمریکا در ایستگاه قدیمی قطار شهر نیویورک  و ایران و آمریکا در لس آنجلس در راستای حفظ کشتی در المپیک است و این سه کشور با نیروهای خود به این مبارزه جهانی پیوسته اند و از طرفی دیگر قرار است نشست دیگری نیز در سازمان ملل متحد با حضور کشتی گیرانی از کشورهای ژاپن، مغولستان، ترکیه، اوکراین، مراکش، نیجریه، کانادا و برخی کشورهای دیگر برگزار می شود، تا اعلام کنیم خواهان حفظ این رشته در المپیک هستیم.

                                                                                     

 

     

 

 




تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:کشتی,قوانین کشتی,فدراسیون کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

رنگرز: قوانین سختگیرانه کار را دشوار کرده است

باید در وقت قانونی و سرپا فن اجراء شود
کار در خاک محدود شده است

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: قوانین سختگیرانه جدید کشتی، کار فرنگی کاران ما را دشوار کرده است.

حسن رنگرز در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: آنچه که در روز نخست رقابتهای کشتی قهرمانی آسیا مشهود بود، این مسئله است که قوانین سختگیرانه فدراسیون جهانی مبنی بر اجرای فن در تایم یک و دقیقه سی ثانیه کار فرنگی کاران ما را دشوار کرده است.

وی ادامه داد: در کنار این مسئله داوران برای هل دادن نیز امتیازی در نظر نمی گیرند و این مسئله باعث شده است که وقتی فرنگی کاران ما برای اجرای فن در زمان قانونی مسابقه اقدام می کنند، غافلگیر می شوند.

دارنده مدالهای طلا و برنز جهان کشتی فرنگی جهان با اشاره به اینکه خطر حذف کشتی از المپیک 2020 باعث شده است که قضاوت داوران بسیار سختگیرانه شده، تاکید بروی اجرای فنون بوده و هل دادن نیز امتیازی ندارد، اظهار داشت: این مسئله کار فرنگی کاران ما را به شدت سخت کرده است و باید با توجه به احتمال تغییر قوانین با شتاب بیشتری به این سمت در 28 اردیبهشت ماه در مسکو، تدبیری بیاندیشیم.

وی خاطر نشان کرد: کشتی با روند فعلی به سمتی پیش می رود که فرنگی کاران باید در سرپا فن را اجرا کنند، کار در خاک محدود شده و ما باید تمرینات خود را به این سمت پیش ببریم.

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی در پایان گفت: در روز نخست رقابتهای قهرمانی آسیا در هند صاحب دو مدال نقره شدیم، باباجان زاده نیز اسیر ناداوری شد و امیدوارم در روز دوم مدالهای خوشرنگ تری کسب کنیم.




ارسال توسط کورش شیرازی

 

از سوی حوزه مدیریت تیمهای ملی

برنامه کشتی فرنگی و آزاد نونهالان اعلام شد

برگزاری قهرمانی کشور و جام پهلوانک ها

از سوی حوزه مدیربت تیمهای ملی و امور فنی برنامه تیمهای کشتی فرنگی و آزاد نونهالان در سال 1392 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در این برنامه برگزاری چهار مرحله اردوی بستر سازی در نظر گرفته شده است و زمان در نظر گرفته شده برای مسابقات قهرمانی کشور مرداد ماه سالجاری است.

همچنین مسابقات عمومی با عنوان جام پهلوانک ها در آذرماه در برنامه رده ای سنی نونهالان قرار گرفته است.

- این برنامه ها به شرح زیر است:



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

با حکم حجت اله خطیب

توپچی دبیر فدراسیون کشتی  شد
ربطی مشاور و عضو هیئت رئیسه شد

 

با حکم حجت اله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی، محمد رضا توپچی بعنوان دبیر جدید فدراسیون منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد رضا توپچی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت تربیت بدنی، عضو سابق تیم ملی،  سه مدال طلای رقابتهای کشتی آزاد آسیا در سالهای 1988، 1989 و 1991، عضو تیم ملی در بازیهای المپیک سئول، چند بار پهلوانی کشور و رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون کشتی را در کارنامه کاری خود دارد.

خطیب همچنین با قدردانی از زحمات آقای عارف ربطی، وی را بعنوان مشاور و عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی منصوب کرد.

 

  

 




ارسال توسط کورش شیرازی

برای حفظ کشتی در المپیک

نناد لالوویچ برنامه های خود را اعلام کرد

 

تغییرات در قوانین به خاطر حفظ کشتی در المپیک

سرپرست فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) گفت: درنشستی که تصمیم به حذف کشتی از المپیک گرفته شد، انگار همه ما در خواب بودیم

او که مشغول بررسی تغییراتی در این رشته از جمله در قوانین، لباس و پخش تلویزیونی مسابقات آن است می گوید که زمان زیادی تا نشست ماه مه کمیته بین المللی المپیک باقی نمانده است. همان نشستی که یکبار دیگر کشتی برای ماندن در المپیک به رأی گذاشته می شود.

لالوویچ در مورد ایجاد تغییراتی در لباس کشتی گیران خاطر نشان کرده است: دوبنده ها به دلایل بسیاری باید عوض شوند. این لباس ها خیلی قدیمی هستند. بیش از 20 یا 30 سال است که از همین لباس ها استفاده می کنیم. این لباس ها با تفاوت هایی برای کشتی آزاد و فرنگی، به دلیل تعریق زیاد کشتی گیران، آستین دار خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تفاوت بین لباس آزادکاران و فرنگی کاران این است که تماشاگران بتوانندآنها را از هم تشخیص بدهند.


وی با اشاره به اینکه زمان اندکی برای ایجاد این تغییرات تا قبل از رأی گیری کمیته بین المللی المپیک وجود دارد، ادامه داد: زمان کم است. باید ابتدا همه این تغییرات را امتحان کنیم و بعد به اجرا در بیاوریم. تا قبل از سال آینده امکان پذیر نیست اما می توانیم در موردش با اعضای کمیته بین المللی المپیک حرف بزنیم.


از دیگر ایده های لالوویچ برای ایجاد تغییرات در ورزش کشتی به شرح زیر است:
- پیچیدگی قوانین باید کمتر شود. باید مرد یا زنی که هرگز مسابقه کشتی را تماشا نکرده اند، وقتی از سالن بیرون می روند همه قوانین را بدانند. در این صورت همه برای تماشای کشتی به سالن ها می روند.
- سیستم امتیازدهی باید تغییر کند تا هم برای تماشاگران و هم برای رسانه ها جالب باشد. قانون کلینچ خوب نیست. باید کشتی گیری که فعالیت ندارد را مجازات کنیم. باید آنها را ملزم کنیم که تهاجمی تر باشند.
- در مورد داوری همه ما باید دقیقا و به راحتی بفهمیم چه امتیازی داده می شود. ما همه معیارها را نمی دانیم. باید کار داورها را به وضوح ببینیم. آنها نباید هیچ تأثیری روی نتیجه نهایی داشته باشند.




ارسال توسط کورش شیرازی

کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور- قزوین/

 

 رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور- قزوین گزارش تصویری -619

توابع تهران به عنوان قهرمانی دست یافت

نفرات و تیم‌های برتر مشخص شدند

 

هفتادو سومین دوره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور یادواره شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی طی روزهای 24 و 25 اسفندماه در سالن شهید بابایی شهرستان قزوین برگزار شد و در پایان تیم توابع تهران به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های مازندران و همدان به ترتیب دوم و سوم شدند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اسامی نفرات و تیم‌های برتر این رقابت ها به شرح زیر است:


رده بندی انفرادی:

 

55 کیلوگرم: 1- حسین رحمانی (قزوین الف) 2- محسن ملکی (توابع تهران) 3- محمد طهماسبی (البرز) 4- فرید دژم خوی (آذربایجان شرقی) 5- امید اسلامی (گلستان) 6- روزبه فرازمند (لرستان) 7- سجاد صالح پور (کرمان) 8- سعید صفائیان (خراسان رضوی) 9- احمدرضا حقیقت پرور (اصفهان) 10- جواد داداشی (مازندران)

 

60 کیلوگرم: 1- فرزاد جعفری (البرز) 2- مصطفی آقاجانی (تهران) 3- عباس دباغی (مازندران) 4- روح اله نعمتیان (قم) 5- هاشم مختاری (خراسان رضوی) 6- فرزاد کولیوند (کرمانشاه) 7- علی پیرزاده (توابع تهران) 8- تقی داداشی (هرمزگان) 9- امیر فتاح (اصفهان) 10- امیر هادی پور برزگر (قزوین ب)

 

66 کیلوگرم: 1- مسعود کمروند (همدان) 2- میثم نصیری (اردبیل) 3- محمد یوسفی (مازندران) 4- محسن جهانبخشیان (توابع تهران) 5- سعید صالحی (کردستان) 6- مهدی محرم‌پور (البرز) 7- علی اصغر طهماسبی (گلستان) 8- صابر بروشک (آذربایجان شرقی) 9- میلاد رضایتی (گیلان) 10- محسن آقاجانی (تهران)

 

74 کیلوگرم: 1- امیر شریعتی عدل (فارس) 2- مسعود حیدریان (کرمانشاه) 3- علیرضا قاسمی (توابع تهران) 4- مصطفی حسین‌خانی (تهران) 5- میثم پورعلی (اردبیل) 6- آرام رحیمی (کردستان) 7- سیاوش گودرزی (اصفهان) 8- مسعود مصطفی جوکار (همدان) 9- سجاد محمدی (قم) 10- بهنام شکوهیان (سیستان و بلوچستان)

 

84 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (مازندران) 2- میثم مصطفی جوکار (همدان) 3- نادر حامدی پور (فارس) 4- رضا بیات (خراسان رضوی) 5- فواد طاهرنژادیان (کردستان) 6- حسام مقدم (توابع تهران) 7- مسعود مددی (البرز) 8 – مهدی منصوری (کیش) 9- محمدجواد ابراهیمی (آزاد) 10 – رامین خیراله زاده (کهکیلویه و بویراحمد)

 


96 کیلوگرم: 1- جمال میرزایی (همدان) 2- حسن رحیمی (تهران) 3- جعفر دلیری (کرمانشاه) 4- اسماعیل نجاتیان (خراسان رضوی) 5- الیاس بختیاری (توابع تهران) 6- مصطفی رحمانی (قزوین) 7- وحید یوسفوند (لرستان) 8- شورش آقایی (سیستان و بلوچستان) 9- محمود بیگدلی (قم) 10- محمدحسن اخلاقی نسب (خوزستان)

 

120 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (آذربایجان شرقی) 2- سید ساجد جلالی (مرکزی) 3- جابر صادق زاده (مازندران) 4- اشکان مردانی (لرستان) 5- امید گل محمدزاده (تهران) 6- داود یارجان علی (قم) 7- سعید امیری (کرمانشاه) 8- داریوش رستمی (گیلان) 9- اصغر لاغری (قزوین الف) 10- رضا نظری (زنجان)

 

رده بندی تیمی:

 

1- توابع تهران 39 امتیاز
2- مازندران 35 امتیاز
3- همدان 32 امتیاز
4- تهران 32 امتیاز
5- البرز 27 امتیاز
6- کرمانشاه 26 امتیاز

 

در پایان این رقابت‌ها کاپ اخلاق به تیم قزوین اهداء شد، امیر توکلیان از خراسان رضوی و مصطفی میرعمادیان از مازندران بعنوان مربیان نمونه، امیر شریعتی عدل از فارس بعنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر و امیر هادی پور برزگر از قزوین بعنوان کشتی گیر نمونه معرفی شدند.

 

در اين رقابتهاي دو روزه كشتي گيراني از استانهاي سراسر كشور با هم به رقابت پرداختند و  در هر وزن حداكثر هشت آزادكار مجوز حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي براي شركت در رقابتهاي جهاني مجارستان را كسب مي كنند.

همچنين از اين مسابقات نفراتي براي شركت در مرحله اول انتخابي تيم ملي در اواسط فروردين ماه سال آينده برگزيده مي شوند و تيمهاي اول تا سوم مي توانند با تيم مستقل در رقابتهاي بين المللي جام تختي در ارديبهشت ماه سال 92، شركت كنند.

 

 




ارسال توسط کورش شیرازی

کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور- مسجدسلیمان/

مازندران به مقام قهرمانی دست یافت
نفرات و تیم های برتر مشخص شدند

مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور- مسجد سلیمانگزارش تصویری-42

نفرات و تیم‌های برتر مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور مشخص شدند.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور طی روزهای 10 و 11 اسفندماه در شهرستان مسجد سلیمان برگزار شد.

 


بر این اساس اسامی نفرات و تیم‌های برتر این رقابت‌ها به شرح زیر است:

 

رده‌بندی انفرادی:

 

42 کیلوگرم: 1-یونس امامی (تهران)2-علیرضا گودرزی (مرکزی)3-قاسم حیدری (البرز)4-مجتبی نوروز صحرایی(توابع تهران)5-سروش ژدوار(نفت مسجدسلیمان)6-جواد شهبازی(کرمان)


46 کیلوگرم: 1- خیراله قهرمانی (کرمانشاه) 2- نادر نصیری (مازندران) 3- نوید زنگنه (توابع تهران) 4- محسن شاه کرمی (لرستان) 5- سجاد امیری (مرکزی) 6- ناصر وحدانی (تهران)


50 کیلوگرم: 1-مهدی نیازی(توابع تهران)2-پژمان ژدوار(نفت مسجدسلیمان)3-محمد نامجو مطلق(گیلان)4-مرتضی فرزین فر(آزاد)5-پیمان بیابانی(تهران)6-احمد نجفی(خراسان شمالی)


54 کیلوگرم: 1- امین خدابخش (خراسان رضوی) 2- علی سعادتی (توابع تهران) 3- صادق اله کرمی (کرمانشاه) 4- شایان حمزه (مازندران) 5- نیما بیرام زاده (آذربایجان غربی) 6- فرزاد دالوند (لرستان)


58 کیلوگرم: 1-صادق باریاب (گیلان) 2-علی مازینی(گلستان)3-امیررضا اکبرزاده(مازندران)4-محمود رخشانی(خراسان رضوی)5-مهدی تقی زاده(سمنان)6-امید صادقی(کردستان)


63 کیلوگرم: 1- علی اسماعیل پور (مازندران) 2- محمدرضا رضایی (قم) 3- سیاوش جهان آراد (تهران) 4- فردین یوسفی (زنجان) 5- جمال خدابنده‌لو (همدان) 6- پیمان مهدی آبادی (کرمانشاه)


69 کیلوگرم: 1-کامران قاسم پور(مازندران)2-محمد شامیرخانی(لرستان)3-علیرضا نادعلی(البرز)4-حامد منافیان (آذربایجان شرقی)5-ارشک محبی(کرمانشاه)6-مرتضی میرزایی (تهران)


76 کیلوگرم: 1- مجتبی گلیج (مازندران) 2- آرش نیرآبادی (گلستان) 3- معین شفقی (گیلان) 4- امیر حاج حسینی (تهران) 5- نوید سلیمانی (اصفهان) 6- علی اسدی (لرستان)


85 کیلوگرم: 1-حسین شهبازی(تهران)2-سیدامیرحسین میرباباشاهی(مازندران)3-حسن عزیزی(کرمانشاه)4-سیدبهنام نورحسینی(گلستان)5-حسن فرهادی(نفت مسجدسلیمان)6-غلامرضا گودرزی (گیلان)


100 کیلوگرم: 1- علی اصغر اکبری (مازندران) 2- امیررضا امیری (لرستان) 3- معراج شادی (تهران) 4- سهیل رحمانی (قزوین) 5- سعید داناپور (قم) 6- محسن رضایی (البرز)

 

گفتنی است در این دوره از مسابقات کشتی گیران سوم و پنجم مشترک بر اساس قوانین ابلاغی باهم به مبارزه پرداختند.

 

رده‌بندی تیمی:


1- مازندران 73 امتیاز
2- تهران 59 امتیاز
3- لرستان 41 امتیاز
4- توابع تهران 39 امتیاز
5- کرمانشاه 39 امتیاز
6- گیلان 33 امتیاز

 

در پایان رقابت‌ها کاپ اخلاق به تیم نفت مسجد سلیمان اهداء شد، حسین غریبی از بوشهر و حسین مهری از گیلان بعنوان مربی نمونه، امین خدابخش از خراسان رضوی بعنوان فنی ترین و شاهد اسدی از خوزستان بعنوان کشتی گیر نمونه معرفی شدند.




تاریخ: جمعه 11 اسفند 1391برچسب:مسجدسلیمان ,کشتی,کشتی شوشتر,,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

ایران با شکست روسیه قهرمان جام جهانی کشتی آزاد 2013 شد.


جام جهانی کشتی آزاد- تهرانگزارش تصویری-1872جام جهانی کشتی آزاد- تهرانگزارش تصویری-18119

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی, عصر امروز جمعه دیدار فینال رقابت های جام جهانی 2013 تهران بین تیم‌های ایران و روسیه برگزار شد که تیم ایران توانست با نتیجه مقتدرانه 6 بر یک از سد روسیه بگذرد و قهرمان جام جهانی شود.

 

نتایج رده‌بندی این مسابقه به شرح زیر است:


55 کیلوگرم: حسن رحیمی, برنده- نریمان اسرافیلوف (3- صفر * 2- صفر)
60 کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور برنده- الکساندر بوگومویوف (1- 1 * 2- صفر)
66 کیلوگرم: مهدی تقوی- آلان گوگایف, برنده (صفر- 1 کلینچ, 1- 3)
74 کیلوگرم: صادق گودرزی برنده - صبا هوبژتی (4- 2 * صفر- 1 * 4- 3)
84 کیلوگرم: احسان لشگری برنده - ماگومد ابراگیموف (1- صفر کلینچ * 1- صفر کلینچ)
96 کیلوگرم: حامد تاتاری برنده - یوری بلونوفسکی ( 3- صفر * 2- صفر)
120 کیلوگرم: کمیل قاسمی برنده - فیلیکس ساریکوف (1- صفر * 3- صفر)

 




ارسال توسط کورش شیرازی

ژاک روگ: رای دیروز به معنی حذف کشتی از المپیک نیست

این پیشنهاد نهایی نشده است

فدراسیون شما برای قرار گرفتن در رقابت های المپیک 2020 تلاش خواهد کرد

انتقاد جهانی از پیشنهاد حذف کشتی از المپیک عقب نشینی مقامات کمیته بین المللی المپیک را به دنبال داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، به دنبال واکنش ورزشکاران، مسئولین ورزشی و هوادارن به پیشنهاد حذف کشتی ازمسابقات المپیک، ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک در کنفرانس خبری امروز، چهارشنبه، بر نهایی نشدن این پیشنهاد تاکید کرد و گفت از پیش انتظار چنین واکنشی را داشتند زیرا «حذف هر ورزشی از رقابتهای المپیک انتقاد هواداران آن ورزش خاص را به دنبال خواهد داشت.»

با این حال روگ اعلام کرد که کشتی می تواند به حضور خود در المپیک پس از سال 2016 نیز ادامه دهد:«به صراحت بگویم، رای دیروز به معنی حذف کشتی از المپیک نیست. نخست اینکه کشتی در مسابقات 2016 حضور خواهد داشت و به همه ورزشکارانی که برای شرکت در المپیک ریو تلاش می کنند می گویم که به تمرین ادامه دهید. همچنین به آنها می گویم که فدراسیون شما برای قرار گرفتن در رقابت های المپیک 2020 تلاش خواهد کرد.»

منبع: واحد مرکزی خبر




تاریخ: چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:حذف,حذف کشتی,حذف کشتی از المپیک,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

محمدحسين محبي دارنده مدال نقره جهان بعنوان رئيس هيأت كشتي استان كرمانشاه منصوب شد.

 


به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، در حكم محبي آمده است: در اجراي ماده 6 اساسنامه فدراسيون‌هاي ورزشي آماتوري جمهوري اسلامي ايران مصوبه هيأت محترم وزيران و صورتجلسه مورخه 19/11/91 به موجب اين حكم جنابعالي به عنوان رئيس هيأت كشتي استان كرمانشاه منصوب مي‌شويد، اميد است در سايه الطاف بيكران الهي با بهره‌گيري از تجربيات ارزنده خود و ساير پيشكسوتان خوشنام و مجرب در راستاي رشد، گسترش و تعميم اين ورزش ملي موفق و مؤيد بوده، موجبات اشاعه و ترويج منش‌ها پهلواني را در بين جوانان برومند اين مرز و بوم فراهم آوريد.

 




ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 196
بازدید دیروز : 276
بازدید هفته : 2084
بازدید ماه : 2039
بازدید کل : 109072
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page